FilmnyheterSpelnyheter

Spector: Recensenterna missförstod kameran i Epic Mickey

Junction Points Epic Mickey har blivit universellt väl mottaget av spelpressen, men nästan alla recensenter har tagit upp kameran som ett av spelets få negativa aspekter.

Warren Spector, producent för Epic Mickey och chef för Junction Point Studios, kom dock till sin studios försvar på den punkten i en intervju med MTV Games.

”First, there has never been a game that I couldn’t break if you give it to me for 30 seconds. I mean, I will break a camera in any game ever made. Third-person camera is way harder than I even imagined it could be. It is the hardest problem in video game development. Everybody gets it wrong. It’s just a question of how close to right do you get it.”

Warren Spector fortsatte med att konstatera att Epic Mickey inte enbart är en plattformstitel, och att de därför inte kunde skapa kameran enbart för det syftet. Något som, enligt Spector, passerade recensenterna obemärkt.

”If reviewers want to give us a hard time about it because they’re misunderstanding the game we made, it’s not for me to tell them that they’re wrong, absolutely not.”

Epic Mickey släpptes till Nintendo Wii den 25 november. Spelet har ett snittbetyg på 76 procent hos Metacritic.

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer aldrig att publiceras eller delas. Obligatoriska fält är markerade med *.

*
*

eller

Alla bilder och filmklipp på Spelnyheter.nu tillhör respektive ägare.
En hemsida av Anders Norén.